Spanplafonds
Ontdek alle mogelijkheden van Plameco spanplafonds voor jouw huis. Het juiste plafond voor elke kamer en elke stijl. Functioneel, veelzijdig en blijvend mooi.
Lees meerIn deel 1 van de blogserie “40 jaar Plameco” hebben we al leuke verhalen uit de oude doos mogen vertellen. Tijd voor het vervolg! Onze franchisepartners hebben weer in hun herinneringen gegraven en ons opnieuw verblijd met anekdotes uit hun tijd bij Plameco.
En voordat we het vergeten… om deze bijzondere gelegenheid te vieren, geven wij 40 fantastische prijzen weg tussen 1 september en 1 december 2022. Lees hier meer over hoe je kunt deelnemen aan deze jubileumsactie.
Lees in deze blog hoe klanten keer op keer terugkeerden naar Plameco en wat voor lekkers onze partners en monteurs in de loop der jaren voorgeschoteld hebben gekregen. Er is weer genoeg te lezen en te lachen!
Het komt vaak voor dat onze klanten zo tevreden zijn met hun nieuwe spanplafond, dat ze meerdere ruimtes in huis van zo’n plafond willen voorzien. Sommige klantmomenten zijn voor onze Plameco adviseurs en monteurs bijzonder onvergetelijk. Hier is een kleine selectie van de beste verhalen:
Een dame in Eiffel liet bijvoorbeeld ooit een spanplafond in haar badkamer installeren. Nadat de monteurs na een geslaagde klus haar huis hadden verlaten, was ze ontzettend blij met haar nieuwe aanwinst. Ze meldde zelfs dat ze op een stoel in haar gang ging zitten met de badkamerdeur open om haar nieuwe plafond uitvoerig te bewonderen. Hier heeft ze wel uren doorgebracht omdat ze er geen genoeg van kon krijgen. Het is dan ook niet gek dat er in de daaropvolgende jaren meerdere spanplafonds volgden. Het plafond in de voorgenoemde gang was het volgende project. Daarna liet ze ook nog de hal onder handen nemen en liet hier ook prachtige verlichting installeren. Met haar volgende verjaardag trakteerde ze zichzelf op een nieuwe inbouwkeuken. Je raadt het al: een spanplafond kon natuurlijk niet ontbreken. Een echte trouwe Plameco klant!
Onze partner in het Duitse Velbert meldde een vergelijkbare gebeurtenis. Na een succesvolle plafondinstallatie kregen de monteurs een interessante voicemail van de klant. Aanvankelijk was deze nogal sceptisch, maar ze was ontzettend enthousiast over haar nieuwe plafond in de gang: ze lag momenteel op haar rug op de vloer en kon haar geluk niet op. Naar eigen zeggen heeft ze uren doorgebracht op de vloer en ze gebruikt de verlichting nog steeds met kinderlijk plezier. Zulke verhalen vergeet je nooit meer.
Ook onze franchisepartners in Würzburg hebben klanten tevreden gemaakt. Eén van de eerste in Würzburg geïnstalleerde spanplafonds kreeg een extra goede beoordeling van de klant. De nieuwe eigenaar van het spanplafond nam de moeite om een hele tekst te schrijven en noemde Plameco het beste bedrijf dat hij ooit in huis had gehad. En dit plafond was niet de laatste opdracht. Tot op de dag van vandaag ontmoeten ze elkaar bij zomerse gelegenheden en maken een gezellig praatje.
Soms worden klanten vrienden. Of collega’s. In het Nederlandse Best was er bijvoorbeeld een Plameco-klant die zo ongelofelijk enthousiast was over haar nieuwe plafond dat ze solliciteerde naar een baan. Ze werkt inmiddels al 10 jaar in het Brabantse filiaal.
Een ander charmant succesverhaal komt uit Brandenburg. Ongeveer zeven jaar geleden bezocht onze Plameco-partner een dorp van 700 inwoners om een adviesgesprek over een nieuw plafond te voeren. Het bleek dat de klant nogal invloedrijk was in het dorp. Hij is zogezegd de trendsetter voor het hele dorp. De installatie van het plafond duurde tot ongeveer 3 uur ’s middags. Al om 5 uur meldde de buurman zich. Het nieuws over het nieuwe spanplafond had zich als een lopend vuurtje verspreid. Inmiddels heeft Plameco alleen al in dit dorp 35 plafonds gerealiseerd. En dat met slechts 700 inwoners!
Onze partner uit Veenendaal keek zijn ogen uit naar de grote auto die voor de deur van een potentiële klant stond. Bij binnenkomst complimenteerde hij de klant met de mooie wagen. De klant bedankte hem beleefd, maar leek op iets te wachten. Toen zag onze man een aantal gouden platen aan de muur. Verrast zei hij: "Bent u zanger?" De ander antwoordde schaterend: "En óf! Je weet niet wie ik ben, hè?" Onze adviseur zei een beetje verontwaardigd dat hij de naam van elke klant wist voordat hij binnenkwam: "U bent Frans Duijts. En ik ben André van den Brinck." Voor mensen die, net als onze Plameco-partner, niet zo van het levenslied houden: Frans Duijts heeft een behoorlijk aantal Nederlandse hits op zijn naam staan... ondanks deze misser kreeg Plameco de order. En nadat het plafond gemonteerd was, was Duijts zeer tevreden over het resultaat.
Onze monteurs zijn natuurlijk altijd blij met een heerlijke kop koffie en andere drankjes. Met dat zware werk moet je immers genoeg drinken. Om de energie weer aan te vullen, nemen onze monteurs altijd een goedgevulde broodtrommel mee. Je weet maar nooit. Sterke monteurs hebben goed eten nodig. De vraag over wat we eten tijdens de pauzes wordt vaak beantwoord met: “Eigenlijk zijn we hier om te werken”.
Toch laten sommige klanten de kans niet voorbijgaan om onze partners en monteurs te verwennen met allerlei culinaire hoogstandjes. Worstschalen, soepen, vers gegrilde lekkernijen, kersen uit eigen tuin en zelfgebakken taarten… onze partners komen niets tekort! Hier een aantal verhalen van de culinaire hoogtepunten van de afgelopen jaren:
Eén van onze partners had een nostalgisch verhaal te vertellen. Tijdens de installatie van een spanplafond bij een klant thuis, was hij goed voorbereid en had hij netjes zijn broodtrommel meegenomen. Maar de klant stond erop dat hij toch even plaatsnam aan de keukentafel. Hij werd sprakeloos van hetgeen dat hij voorgeschoteld kreeg: een heerlijke soep, precies zoals zijn moeder hem vroeger altijd maakte! Met nostalgische gevoelens genoot hij van de verrukkelijke maaltijd.
“Laat ze niets tekort komen!”, moet een andere vriendelijke en vooruitdenkende klant hebben gedacht. Ze zorgde er namelijk voor dat onze monteur op het pad van de badkamer, waar het nieuwe spanplafond werd geïnstalleerd, naar de motorzaag volstond met allerlei lekkernijen: taarten, snoep, koekjes. Onze monteur heeft heerlijk zitten smullen.
Even gul was een echtpaar dat bij aankomst van de monteurs niet naar technische zaken informeerde, maar deze vraag stelde: “Hoe laat ontbijten jullie normaal gesproken? We willen graag wat lekkers halen bij de bakker.” “Rond 11 uur zou mooi zijn, dan hoeven we niet te lunchen”, was het dankbare antwoord. Maar de klanten van Plameco hadden hun eigen idee van gastvrijheid. 10 uur stond het ontbijt klaar. Koffie, broodjes… niets ontbrak. Tijdens de eerste pauze werden ook nog lunchplannen gemaakt. Rond 1 uur ’s middags stonden gegrilde worsten klaar om opgegeten te worden. Ondanks de welverdiende pauzes tussendoor, was het plafond op tijd klaar en naar volle tevredenheid van onze gastvrije klanten, ondanks de volle magen. Om de dag goed af te sluiten, werden nog koffie en koekjes geserveerd. Met een volle buik gingen onze monteurs naar huis, waar het avondeten niet meer nodig was!
Het record voor het langste adviesgesprek staat bij één van onze Duitse partners. Hij stond om 7 uur ’s avonds voor de deur. Ruim na middernacht was alles pas weer ingepakt. Het gesprek duurde zo lang omdat voor onze partner uitgebreid werd gekookt. Altijd leuk om te zien hoe vriendelijk Plameco-klanten kunnen zijn!
Onze meest genereuze klant is waarschijnlijk degene die het hele lokale Plameco-team uitnodigde in een Grieks restaurant. Dat is nog eens iets anders dan een simpele boterham!
Een andere klant overhandigde ’s morgens de sleutel aan één van onze partners en verwees hem naar het eten dat klaarstond in de keuken. Wat onze monteurs daar aantroffen was een foto waard: een enorme schotel worsten die ze nooit op zouden krijgen… maar het was heerlijk!
Of onze partners nu pas vijf jaar of 30 jaar bij ons werken, hun mening over Plameco-producten is overweldigend consistent: hoogwaardig, innovatief, mooi en duurzaam. Elke euro waard. Het getal 200 kwam steeds weer terug in de gesprekken, omdat onze franchisepartners voor 200% overtuigd zijn van het product dat zij verkopen en installeren. Dit is natuurlijk de enige manier om het voortdurende succes van Plameco en de vele terugkerende klanten te verklaren. Op naar de volgende 40 jaar!
Meer Plameco-verhalen lezen? Dat kan in het eerste deel van de blog "40 jaar Plameco".